Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

Ormbett!

Av Jennifer =) - 11 februari 2011 11:03

Tys orm har rymt och Gemma lyckas bli biten av den i benet. Ty vet på ett ungefär hur man ska hantera ormbett, fast han säger ändå att detta inte är den farligaste ormen fast den kallas "dödsormen" - namnet är värre än själva bettet.
Ty har nämligen snott med sig saltlösning från forskningslaboratoriet oc h blandat i antiserum från Dödsormen.


  

"Det går rakt ut i blodomloppet. Du borde snart må bättre." I den stunden var Ty väldigt orolig och osöker på hur länge hon skulle klara sig. Symptomen började sprida sig mer och mer i kroppen, smärtan i benet, huvudvärk, varm, illamående...
Nu börjar svtten rinna ner för Tys ansikte - "Det verkar inte som om de funkar som de ska. Jag är orolig för att det kan ha varit för varmt där jag lagrade dem."


Vilket innebär att dom måste göra ett val!
"Vad för val?"
"Antingen stannar vi här och hoppas på det bästa, jag har naturmediciner som kanske hjälper, eller så..."
"Vad då?"
Du torkade dig i pannan. "Eller så åker vi tillbaka."

 

Det finns nämligen en gruva inte allt för långt bort, där de har en klinik som kan stabilisera Gemma. Ty har berättat om den, men inte på det sättet. Det finns till och med en start- och landningsbana.


"Tänker du verkligen ta med mig tillbaka?" viskade jag. Det högg till i magen av smärta och jag stönade till.
Du nickade och smekte mig över kinden. "Jag sadlar kamelen."

 

Kan detta vara vägen hem?

Hem till Gemmas familj, vänner och riktiga bostad? Men isånna fall var det nog inte riktigt så här Gemma hade tänkt sig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer =) - 12 februari 2011 14:36


Dags och sätta ett betyg på boken. Jag ger boken 3,5 av 5 stjärnor! Varför gör jag de då? Jo för att boken var inte så jätte verklig, visst det är sånt som händer tyvärr att folk blir kidnappade och är borta antingen bara i några dagar om dom har t...

Av Jennifer =) - 11 februari 2011 11:38


Det enda som kan hålla Gemma levande nu är viljan. Stänger hon ögonlocken så har hon somnat för alltid. Ty har lastat på en på kamel och dem ger sig ut i öknen för att hitta bilen som Gemma körde fast med. Vilket dom lyckas med, och kommer till ...

Av Jennifer =) - 9 februari 2011 16:11


...Dina ögon lyste stora i mörkret, som på ett nattdjur. Du såg ömklig ut."Vad handlar dina drömmar om?" viskade du."Hemma för det mesta.""London?" Du funderade på ordet, försökte komma fram till vad det betydde för dig."Hur kan du drömma om det stäl...

Av Jennifer =) - 8 februari 2011 08:52


Gemma gjorde ett till rymförsök. När Ty och Gemma var ute och skulle fånga en kamel, så tog dom bilen och då passade hon på att spana in hur han använde den, gasa, växla osv. Men Ty ville inte släppa henne. "Du kommer dö därute! Låt mig följa med, ...

Av Jennifer =) - 5 februari 2011 12:34


Nu har Gemma vart i öknen i 21 dagar och det ska firas tycker Ty. Så han tar med henne ut på en "fånga-kamel-dag" och stannar efter en stund och pickenickar, hehe! Plötsligt hör Ty kamelerna komma, vilket Gemma tycket är omöjligt. "Du kan inte h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards